Vnitřní neboli městský okruh vede nyní po Jižní spojce, přes Barrandovský most, tunelem Mrázovka a Strahovským tunelem. Navazující severozápadní část, jejíž součástí je tunelový komplex Blanka, by měla být hotova v roce 2014. Chybět pak bude severovýchodní část.
Proto vedení města uvažuje, že by dopravu v této lokalitě vedla po Liberecké, Kbelské a Průmyslové ulici, které mají podle Noska parametry obchvatu, tedy dva jízdní pruhy pro každý směr. Pro to je ale nutné vybudovat v Hloubětíně dvě mimoúrovňové křižovatky, a to u křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou ulicí.
"Vnitřní okruh by byl funkční a mohli bychom zklidnit část centra," řekl ČTK Nosek. V úvahu pak připadá například zavedení nízkoemisních zón či jiná regulace pro vjezd do centra. "Bude možné zklidnit magistrálu, tranzit u Národního muzea ztratí smysl," uvedl.
Variantu nyní prověřuje pražská technická správa komunikací (TSK). "Díváme se na technické možnosti a realizovatelnost," řekl ČTK náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec. TSK podle něj také připravuje prognózy a odhady toho, kolik automobilů by se na okruh mohlo přemístit.
Pokud se město pro variantu rozhodne, chtělo by jí uvést do provozu zřejmě v roce 2015. Náklady se odhadují do dvou miliard korun.
Podle Noska by to bylo dočasné řešení. Praha v návaznosti na tunelový komplex Blanka plánuje další tunelové vedení okruhu v oblasti Libně. To by ale stálo desítky miliard korun a na takovou investici nemá Praha v současnosti peníze.
zdroj: ČTK